KempenEnergie Energiemonitoring tips intern

Installatie:

  • app downloaden
  • account aanmaken
  • meter(s) installeren
  • Tarieven instellen
  • bij de Socket het vergrendelscherm aanzetten
  • kort door instelmenu lopen
  • naam van -mijn huis- unieker maken
  • na overleg meekijken instellen met
    ke-monitoring@kempenenergie.nl
  • Wijzen op de tips en veelgestelde vragenlijst op de website

Meekijken instellen:

Tandwieltje > Mijn Huis, onderaan “+” intikken
Dan krijg je een scherm met: Nieuwe gebruiker uitnodigen ….., Vul het e-mail adres in:
ke-monitoring@kempenenergie.nl

Dat is de account waarmee ik kan meekijken, dat doe ik op mijn laptop.
Als het goed werkt, wordt de klant netjes toegevoegd.

Ben ik op vakantie, dan kan iemand anders meekijken, want inloggen op de laptop doe je met het adres :
https://hwenergy.app/login
gebruikersnaam: Ke-Monitoring@kempenenergie.nl
password: dat volgt nog, ik moet even weten hoe dat met privacy etc zit.

Wil je zelf thuis op je eigen laptop de gegevens van je eigen stekkers zien:
geef dan bij https://hwenergy.app/login je eigen mailadres en password van de app in.
Best makkelijk, zo’n groot scherm i.p.v. dat gepriegel op een mobiel.

All,

Als je de installatie hebt uitgevoerd, stuur je de feedback naar “administratie@kempenergie.nl”, en even ook naar  “ke-monitoring@kempenenergie” in de copy.

Meld:

  • bij wie heb je geïnstalleerd
  • de code, zie hieronder (zodat we weten wat je hebt verbruikt
  • bijzonderheden

Nb, met de code weten we, in theorie, wat je aan spullen over hebt, m.a.w., wat er weer besteld moet worden.

Met bijzonderheden bedoelen we wat je (onverwacht) bent tegengekomen, soms zullen we dat weer aan de tips toevoegen

codes excl. voeding incl. voeding Tarief
P1 1 11 €            50,00
P1 + meter 2 12 €            85,00
P1 + meter + splitter 3 13 €          115,00

All,

Als klanten vragen hebben, kunnen ze die stellen aan
“ke-monitoring@kempenenergie.nl”

We moeten nog kijken / ervaren welke vragen rechtstreeks bij Homewizard moeten worden gesteld, bv vragen over de apparatuur zelf, extra bestellingen weet ik wat.

All,

Bij de bevestiging van de aanvraag, krijgt de klant een overzicht wat hij allemaal zelf moet doen / voorbereiden. Onder andere wordt gevraagd hij een micro USB voeding met kabel heeft liggen, zie onder aan dit verhaal.
welnu:

Als hij een SMR 5.0 slimme meter heeft, een heel nieuwe, is die voeding waarschijnlijk niet nodig. Is er toch een voeding nodig, dan gewoon leveren, geen meerkosten.

Echter, we hebben besproken dat de P1 meter koppeling met de mobiel van de klant aan de keukentafel gebeurt, en daarna pas in de slimme meter wordt gestoken. Bij de keukentafel heb je tijdelijk die voeding dus wel nodig.

Bevestigingsbericht naar de klant:

In de tussentijd kan je alvast het volgende voorbereiden:
– Zorg dat er een stopcontact vrij is bij de slimme meter
– Kijk of je een micro USB voeding hebt liggen
– Zorg dat je Wifi wachtwoord paraat is tijdens de installatie
– Zoek uit wat je gas- en elektriciteit tarieven zijn.
– Zorg dat je een mobiel of tablet hebt met Apple IOS of Android.

All,

de google maps bij installatie wordt gebruikt om de tijdzone in te stellen, en zomer / wintertijd, meer niet.
Het maakt dus niet uit waar je op die map aangeeft waar het huis is, als het maar ergens in Nederland is, of in de Kempen zeg maar.
Vul wel een zinnige tekst in voor de naam van mijn huis, zodat ik kan zien over welke “klant” het gaat.

Joep

All,

We hebben een situatie mee gemaakt waarbij de P1 stekker niet goed in de slimme meter was gestoken, dan werkt een en ander natuurlijk niet.
Kijk bij het aansluiten van de P1 meter in de slimme meter goed waar de uitsparing in het female contact van de slimme meter zit, waar dus het lipje van de P1 stekker moet komen (uitsparing boven, onder, links of rechts).
Dan weet je op welke van de vier manieren je de P1 meter stekker in de slimme meter moet steken.
Dit moet makkelijk gaan, en je moet een klik horen, als de stekker goed is aangesloten.

Kan je niet zien hoe de uitsparing van het contact in de slimme meter geplaatst is, maak dan een flits foto van het contact, zodat je zeker weet hoe je de stekker in het contact moet steken.

Problemen

12 dec 2022

Het kan zijn dat de P1 uitgang van des slimme meter defect is, geen verbinding maakt. De P1 meter kleurt dan rood, na verloop van tijd.

Check allereerst of de P1 stekker goed in de slimme meter is aangesloten, heb je het lipje horen klikken?

Probeer een tweede P1 meter of een gebruikte P1 meter aan de P1 poort te koppelen, wordt die ook rood, dan is waarschijnlijk de P1 uitgang van de slimme meter defect.

Zie ook het kleurschema op het kleine papiertje dat bij de P1 meter is bijgesloten

Laat de klant contact opnemen met de netbeheerder met als opmerking dat de P1 uitgang van de slimme meter het niet doet

Reactie van de HomeWizard helpdesk, naar aanleiding van mijn vraag of ze problemen hadden met een bepaald type slimme meter:
“Hier hebben we geen ervaring mee, wel zien we vaker dat de P1 poort kapot is. We raden klanten dan altijd aan om contact op te nemen met de netbeheerder.”

Joep